7 Şubat 2012 Salı

Değer Akış Analizi


Değer Akış Analizi'ni (Value Stream Mapping) duymuş olanlar vardır. Esas itibariyle bir yalın üretim (lean manufacturing) tekniğidir. Üretilmesi hedeflenen ürün veya servisin hazırlanabilmesi için gereken kaynak ve bilgi akışının çizilmesi ve analiz edilmesine dayanır. Tüm üretim süreçlerinde kullanılabilir. Proje yönetimi de ürün veya hizmet ortaya çıkarmayı hedefleyen bir üretim süreci olduğu için bu alanda da kullanılmaya başlanmıştır. Üretime ait tüm süreçleri, bilgi ve kaynak girdilerini göstererek işe başlanır. Aşama aşama ve oklarla süreç simüle edilir. Hangi süreçte neler olduğu belirtilir, analiz aşamasında hangi potansiyel kayıpların (zaman, kaynak vb.) yaşandığı da belirlenir. Kayıplar ve üretim sürecine katkısı olmayan aşamalar, “kayıp” olarak değerlendirilir. Bu kayıpları ortaya çıkartmak ve azaltmak bu tekniğin temel prensipleridir. Kayıpların azaltılması hem üretim sürecini hızlandırır hem de maliyetin düşürülmesine katkı sağlar. Projenizde ürün veya hizmeti ortaya çıkaracağı temel süreçler bu teknik ile görsel hale getirip, kayıpların belirlenerek asgariye indirilmesi projenizde hem zaman planı hem de maliyet planına uyma konusunda önemli katkılar sağlayacaktır.
Bu teknik için kalem ve kağıt yeterlidir. Ama araç olmadan yapamayanlardansanız, bazı yazılım paketleri de kullanılabilir: Visio, Dia vb. Yeni makalelerde görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder